Thursday, January 19, 2012

the name.

salam alaik.


tweet from syafiah.

gua tak puas hati betul ni. macammana nama saintifik itik boleh kena dengan nama gua? gua bukan ada iras-iras itik.bau itu mungkin tapi masih jauh . gua jarang memuncungkan mulut macam itik kalau posing gambar dan gua jalan bukan macam itik. 

muka nak kena sepak.

gua memang tahu dari dulu lagi bila gua search nama gua kat google mesti keluar gambar itik. tapi harini gua search sekali lagi , dah kurang sikit gambar itik.haha yang banyaknya ialah gambar zakiah anas berkemban dan gambar ilham anas si brader yang mirip obama.

barack obama indonesia disebelah kanan.

gambar zakiah anas berkemban? agh. gua taknak post kat sini. gua taknak menyebarkan aib orang.cukuplah dia mengaibkan diri dia. jika gambar itu fitnah , gua doakan pemfitnah itu masih mampu bertemu jalan lurus. jadi bila gua search nama gua kat google .ha ini yang keluar.

klik untuk tumbesaran.

anas , is a genus of dabbling ducks. HAHAHA .sumber dari abang wikipedia yang merajuk semalam 
menentang SOPA. a genus of dabbling ducks ? well mungkin sebab itu aku banyak cakap kot.

anyway , anas dalam konteks nama seorang muslim bermaksud kemesraan , cinta , kasih , mesra ataupun periang. dan saifuddin dalam arabnya bermaksud pedang agama. anas juga ialah nama seorang sahabat rasulullah iaitu anas bin malik .selain itu ,ayah kepada pengasas mazhab maliki  , imam malik juga ialah anas. kedua-dua mereka ialah dua orang yang berbeza.nampaknya nama yang gua genggam ini tarafnya bukanlah itik tapi penjunjung agama sebenarnya.

gua bukan nak cakap apa tapi gua jarang jumpa nama macam gua dalam komuniti gua.jadi gua rasa macam gua istimewa gila.tapi rekod tu pecah bila masuk kolej mara seremban . ada budak batch gua nama anas jugak .cis. hilang keunikan nama gua. kih3.

waktu gua kecik-kecik dulu ,budak2 panggil gua nanas. ejek2 nama gua lepastu buat gua tacing gaya sekolah rendah. "nama saya anas lah! " jerit manja gua ketika itu. kih3.itu zaman sekolah rendah punya bahan.bila dah naik sekolah menengah belajar sains dan biologi bagai. ha . tahap bahan pun makin tinggi. tak main dah nanas2 ni. anus terus! tak tahu anus tu apa? ha pegi google. gua tak sanggup nak post gambar dia kat sini.

dari nama saintifik itik , ilham anas , zakiah anas berkemban , anas bin malik dan sheikh ul islam malik ibn anas  .gua tahu gua memegang sebuah nama yang istimewa .

kasih pedang agama. itu nama gua. : D

3 comments: