Tuesday, January 3, 2012

awal dan akhir sem.

salam alaik.

awal sem , stokin mesti beli baru .ada la dua tiga pasang.tapi nanti bila akhir sem , tinggal tiga pasang juga. tapi lain2 partner.

awal sem , pen mesti beli baru .ada la dalam tiga empat batang.tapi nanti bila akhir sem , pen sendiri hilang , tapi pen budak mana pulak ada dalam pencil case.

awal sem , beli sepaket mee sedap .harapnya tahan untuk sebulan . tapi nanti tak sampai dua minggu , dah beli paket baru.

awal sem , meja punya kemas , setitik habuk pun takda , rapi kalah bilik perempuan . akhir sem , meja dah macam tongkang pecah ,tunggang terbalik . buku bertimbun dah malas nak amik kesah.

awal sem , berjimat bukan main , nak keluar duit rasa segan sebab dah janji taknak boros.akhir sem , berjimat bukan main jugak.tapi sebab duit dah takda. nak beli apa pun tak dapat.

awal sem , pencil case bukan main gemuk . ada macam2 .sedap je bila pergi kelas .akhir sem , pencil case kempis .ada la pen sebatang dua. itu pun entah siapa punya.

awal sem , berazam taknak tidur dalam kelas ,siapkan homework dan dapat result gempak .akhir sem.hanya satu perkataan yang keluar.penyesalan.

aku kini diawal sem.tapi di sem yang terakhir dalam pengajian Alevel aku.dan aku harap.aku tidak lagi menjadi apa yang aku jadi diatas sepanjang tiga sem yang sudah pergi dan mana mungkin kembali.

No comments:

Post a Comment