Tuesday, June 7, 2011

selamat tinggal cik putih.

PUTIH. terima kasih kerana melahirkan kucing yang comel-comel ye?selamat pergi.

salam alaik
ok.baru aku tahu yang rupanya blogspot punya post editor punyalah dah advance dan aku yang setart blogging dari form 3 ini yang ketinggalan zaman tak tahu. =.= ok.

siap boleh buat kaler-kaler lagi!

nah kau merah.
nak biru pon boleh.
kekekeke.

ok.ini betul2 punya baru aku tahu.
melankolik.

* * *

dulu.ketika aku masih muda bergaya .baru berumur 11 tahun. ada seekor anak kucing putih yang mengiau di bawah kereta iswara ayah aku.ketika itu hujan.dan rengekannya membuatkan aku simpati.lalu aku mengambilnya.dan akhirnya dia menjadi PUTIH.

PUTIH. dia seekor kucing dan juga ibu. ibu kepada banyak sangat anak. tak terkira.jika dikira umurnya pada tahun ini. dia dah boleh pergi ke sekolah kebangsaan di darjah tiga.usianya sudah sembilan tahun. tapi sayangnya. dia sudah pergi.dan tidak dapat lagi membelai dan mencium anak-anaknya seperti dulu. suasana yang membuatkan aku terfikir. jika seekor kucing boleh menunjukkan kasih sayang seperti ini. kenapa manusia kejam sangat?

dan ya. aku baru. dia baru pergi .PUTIH. kau kucing hebat. terima kasih. terima kasih. : )

No comments:

Post a Comment