Wednesday, June 15, 2011

entri skema.

po kungfu panda yang aku cari. po telitabis yang aku jumpa.
salam alaik.

-entri agak skema-

"believe it son. In life , there is no secret ingredient.nothing special. To make something special , you just have to believe that it is special ."-ayah Po .

benar kata ayah Po. ayah Po ialah si itik yang jadikan the big fat panda sebagai anaknya dalam cerita KungFu Panda.benar.kadang-kadang.psikologi kita selalu mengawal kita tanpa kita sedar.kajian makmal perubatan universiti malaya selatan membuktikan orang yang sakit perut.dan diberi pil.kemudiannya merasa lega dan sihat.sedangkan pil yang diberikan kepada dia ialah pil kosong.takda sebarang zat penawar.tapi kerana psikologinya percaya dia boleh sembuh.dia akan sembuh dengan izin tuhan semestinya.

benar kata ayah Po. dalam dunia . takda apa yang istimewa. melainkan kita yang menjadikan dan percaya dia istimewa . kita selalu mengeluh tentang hidup kita. kita tiada apa yang orang lain ada. tapi kita boleh je anggap hidup kita istimewa kalau kita nak. tapi ya lah. manusia mana pernah bersyukur.
'
benar kata ayah Po. kalau kita rasa hidup kita ini dah cukup dan rasakannya dah istimewa.jadilah dia istimewa untuk kita. tidak ada bahan perasa istimewa. melainkan kita yang anggap dia istimewa. ada orang yang rasa tak cukup dalam hidup dia. dia selalu rasa dia tak istimewa. jadi dia akan rasa dia banyak kekurangan.ubat kepada masalah ini ialah pil bersyukur. kalau kita bersyukur dengan apa yang kita ada. kita akan rasakan kita dah cukup istimewa. takkan ada orang bunuh diri kes putus cinta sebab dia percaya dia salah seorang yang istimewa dapat putus cinta.

jadi.rasakanlah diri anda istimewa walaupun anda rasa anda tidak.kih3

1 comment: