Saturday, October 1, 2011

masih ada yang sayang.

salam alaik.

KFC ialah makanan ruji rakyat Malaysia.majoriti rakyat Malaysia pernah menelan sekurang-kurangnya seekor ayam KFC sepanjang hidup mereka.tak caya?tengok badan2 rakyat malaysia harini.sihat.walafiiat.obesiti.dan kegemukan.semuanya kerja lemak KFC.

ayam orijinal.spicy.letak sos thai,cicah dengan kentang putar yang ada kuah gravvy tu.cedok sikit coleslaw dan ngap.KFC memang tak lari dari budaya masyarakat Malaysia.bila birthday anak-anak je pergi KFC beli kids meal sebab malas nak keluarkan bajet tambahan beli mainan.bukak puasa pon jenguk KFC.berdating pon kat KFC .tumpang berak pon kat KFC.dan.ada satu lagi KFC yang tengah up gila sekarang ni. KFCM.khairul fahmi che mat.kih3.mungkin lagi 50 tahun Buku Sejarah Tingkatan Tiga boleh masukkan KFC sebagai makanan ruji rakyat Malaysia menggantikan nasi lemak.

cukup dengan merepek.tapi pernah tak korang pergi KFC OKU? menurut papan tanda depan kedai tadi.itu pon kalau dia tak gebang aku.ada satu cawangan KFC di Malaysia yang merupakan satu-satunya cawangan KFC di dunia yang dikendalikan oleh orang2 kurang upaya seperti orang bisu.ya! satu-satunya.manchester united pon takda.memang ada KFC serupa itu.di KFC SENTUL RAYA.

KFC ni memang unik.sebab yang bekerja majoritinya OKU.nak amik order dan sediakan makanan.majoritinya bisu.jadi sunyi dan harmoni je keadaan di KFC ini.produktiviti pon gamaknya meningkat bila kurangnya pekerja mengumpat sesama sendiri.burger pon makin sedap sebab takdak air liur yang terpercik percik.kah3.tapi mungkinkah mereka juga mengumpat dalam bahasa isyarat? haha.


bila nak mengorder makanan.keadaannya sama sahaja.tapi mungkin korang kena tunjuk dan menunjuk dan menunjuk utk pastikan mereka faham apa yang anda order.jangan tunjuk mencarut sudah lah.tak pasal2 kena pelangkung.HAHA.kalau nak spicy tunjuk cili.kalau nak besar buat gaya besar.kalau nak bungkus buat gaya angkat plastik beg.dan sebagainya.kih3.

 K.
 F.
C.

see? baguslah ada kedai-kedai macamni.atleast ada pihak yang masih lagi menghargai orang kurang upaya.kita yang berupaya ini pon kadang-kadang lagi tak berupaya dari orang kurang upaya.sedangkan orang kurang upaya juga masih lagi berusaha untuk mendapatkan sesuap nasi.tapi masih ada lagi orang yang berupaya kaki dan tangannya masih lagi menghulur tangan meminta sedekah.

mungkin juga tidak ada pihak yang mahu menghargai gelandangan?mengambil golongan-golongan seperti ini untuk bekerja.apa-apapon. KFC di Sentul Boulevard ini memang special.masing ada yang pada mereka.


gua sebenarnya hantar kakak gua kerja kat situ.kakak gua bekerja part time disitu sementara menunggu posting.dia ialah seorang guru pendidikan khas.mendidik anak-anak yang kurang upaya.

p/s : turun ktm sentul tanya orang mana nak cari sentul boulevard.

2 comments:

  1. dulu ak kerja kfc gak. pas tu, kmi buat lawatan pegi kfc oku dekat kota kinabalu. ada gak cawangan kfc oku dekat sabah, KFC tanjung aru. and one thing pasal dorang ni, dorang sgt tekun bekerja dan sangat baik. cuma dorang lagi sensitif dan senses dorang sangat tinggi.

    ReplyDelete
  2. oh cik nabila.lupa plak yg kfc sentul ni kfc pertama.jd mungkin sekarang dah bykk.of course.dorang ada kekurangan.tp dorang juga ada kelebihan mcm orang lain kan?

    ReplyDelete