Monday, October 31, 2011

bila di sekolah dulu part #6

salam alaik

tak sangka aku PERNAH comel.
"
childhood moment is undeniable to be the most precious time ever as a homosapien. the time by which no acne attack our cute childish face .the time by which we were young and active. At that time , our job are simple . run as far as we can , laughing , jumping and crying. we have no responsibilities and we live life to fullest."

sekali lagi mesin masa telah menyedut aku ke satu zaman dahulu kala. membiarkan kotak otak fikiran aku berlegar dengan mainan kenangan.yang memang tak mungkin benak hati ini lupakan.gambar di atas rasanya ditangkap ketika darjah lima.tengoklah betapa comelnya.kalau bukan aku pun kawan aku.kih3.bila menatap gambar diatas , aku terfikir betapa cepatnya masa berlalu dan betapa cepatnya manusia tua.

gambar di atas membuatkan aku berfikir , betapa hidup ini pantas dan dengan kelajuan yang tidak terjangkau , kita menua. kita bergerak dan melangkah dari satu fasa ke fasa yang lain.

cepatnya!

* * *
gambar ini ketika aku darjah lima , Sk Taman Ehsan. majoriti watak2 diatas masih lagi menjadi kawan baik aku sampai sekarang.dan aku harap selamanya.semua dah melanjutkan pelajaran .ada yang berjaya di dalam negara.dan ada yang berjaya di lur negara.membuatkan aku bangga.ada kawan2 yang satu ketika dulu berhingus bersama.

kadang-kadang ada perkara yang tak dapat dijelaskan dengan kata-kata.dan itulah yang aku alami sekarang.
aku rindu zaman ini.
sumpah.
aku rindu.

No comments:

Post a Comment