Saturday, May 29, 2010

nombor tidak dikenali.

penjual broadband celcom yang kebosanan.
salam alaik.

handphoneku berbunyi lagi.Trouble Is A Friend sebagai ringtone.baru hendak melayani lagu rancak ini,satu nombor tidak dikenali memanggil2 telinga aku.sudah lama aku tidak ketemu nombor yang tidak dikenali.masa zaman jual berukband dulu banyaklah.sekali lagi.nombor tidak dikenali memanggil.kerja jual berukband ni best.tapi itulah risikonya.orang akan kol memanjang.kalau kol nak satu lagi takpe.ni kol marah-marah.dan walaupon aku dah berhenti lama.customer dulu2 masih lagi kol.sayang betul mereka kat aku.kan3.

tepat sangkaan aku.pelanggan aku yang entah bila melanggan berukband dariku tiba-tiba kol.alah.sudah biasa.aku cool saja.mungkin dia mahu tambah satu lagi.atau tanya kabar aku.ahaha.sangkaan terlalu positif.mungkin dari 50 nombor tidak dikenali yang kol aku.cuma satu yang nak beli .lagi 49 tu cuma individu-individu yang baru lepas clash atau baru lepas kena buang kerja dan melepaskan kemarahanku pada aku.muahaha.itu tak kena.ini tak kena.aku tak salahkan mereka.aku pon pelanggan.tapi kadang-kadang.dorang marah tak bertempat gak.iyelahhh.nak guna tenet.modem pon tak cucuk kat lappy pahtu marah aku.salahkah aku?dah cucuk modem.lappy tak on.cane nak guna tenet?salahkah aku?nak guna tenet.dah cucuk modem and on lappy.install pon belum.salahkah aku?kadang2 memang betul salah aku.muahaha

pelanggan tadi marah-marah aku.sebab katanya dia nak terminate tetapi payah sebab celcom center dari rumahnya jauh.ohhh.salahkah aku?kalau aku boleh alihkan celcom center tu depan rumahnya.aku dah buat.senang.takyah marah2 aku.dia marah-marah cakap aku ni penipu.suka tipu orang.ohh.jadi kenapa kau kol penipu?terang-terang nanti aku akan menipu lagi kalau aku ni penipu.ahahaha.dia cakap lepasni dia dah taknak percaya aku.siapa suruh kau percaya aku.aku suruh kau sign up je.haha.aku sebenarnya kasihan dengan mereka.yalah.customer.mesti nak yang terbaik.tapi apa salah aku?huk3

pernah juga sorang customer ni kol aku sampai nak buat laporan polis.sama jua.katanya aku ni penipu.cakap lain.jadinya lain.hadoih.aku rasa sudah aku terang semuanya jelas2 tanpa berbelit.dia sendiri sign agreement lepas aku terangkan semua.ketika itu angguk2 saja.lepas beli.geleng tak berhenti.oh.lupa nak cakap.dia india.opss.tidak perkauman disini.hanya informasi.ahaha.opps lupa lagi nak bagitahu.customer yang kol td pon india gak.haha.

kerja ini banyak menambah kesabaran aku.aku still ingat ada sehari tu.aku rasa aku jawab 7 panggilan tak berhenti-henti.gila wehh.lepas satu.satu kol.lepas satu.satu kol.kena gak la layan.customer bukan tahu dia orang keberapa yang kol aku.janji masalah dia setel.bukan salah aku pon aktivation lambat.cis.sampai pada satu tahap aku fobia bila dengar lagu trouble is a friend.ahaha.memang tepat tol ringtone aku.

tapi disebalik aku asyik kena marah ngan customer,ada jugak akak2 dan juga abg2 yang baik.dorang hantar mesej bagi motivasi.buat kerja elok2.tapi aku lelaki.kalaulah aku ni si liyana tu.mesti dah byk orang topupkan aku.ahahaha.oh tiba2 aku rindu kerja ni.orang kat luar sana keji dan hina kerja ini.kata mereka kerja low class.aku tak salahkan mereka.typical malaysian.aku jua begitu dulu.tapi kalau korang dah kerja.korang tahu la best tak best.gaji pon lagi tinggi dari akak maybank yang kadang2 hidung tinggi lalu depan booth.eee.tension jep.

ouhh.tolong la jangan ada lagi nombor tak dikenali.ahaha.naseb baek dulu aku tak kena wakenabeb ngan member2 kerja yang berlakon jadi customer.muahaha.best weh.k la.lagi sebulan.ape nak buat???

p/s : gila best lawat SASER 2 hari lepas.SASER dalam kenangan.terima kasih diatas jasamu!ouh lupa plak aku gi skodeng KMS malam tu.yang aku nampak cuma new zealand lagi 6800km.ahaha

9 comments:

  1. hak3! aritu my cust ajak g maen boling -_____-"

    ReplyDelete
  2. keje jual berukband? baru aku tau ape keje si yana tu skali. HAHA !

    ReplyDelete
  3. ahahaha.asal?yana rahsiakan ke?lolx

    ReplyDelete
  4. HAHA. best gila ayat penipu peniupu tu anas.

    ReplyDelete
  5. aku x pena tau dia keje jual ape.aku tau dia keje jual-menjual je.. haha

    ReplyDelete
  6. lokasi gambar mana ni weh?
    macam kenal
    tapi macam je la

    ReplyDelete
  7. lah.ini jejantas city square kat JB la weh.ahahaha

    ReplyDelete
  8. noriko : aku hingat kau tau -____-"
    anas: ingatkn ni kat medan tuanku ;PP

    ReplyDelete