Tuesday, May 25, 2010

aku sumpah sedih gila.


salam alaik.

mungkin hati merah yang allah beri ini sudah lama tidak sedih dan melankolik sebegini.hari ini.ianya kembali,menyentap merentap boleh kata kegembiraan yang aku sambut seganjil hari.aku sedih.aku sedih.jika kau baca ini.sumpah aku tengah dalam kesedihan.

Sekolah Menengah Sains Seremban.tak ramai kenal sekolah baru ini.SASER?ape tu?sekolah agama seremban kah?ooo.bangunan SDAR lama.baru kenal.ingat lagi ketika membeli cendol di ampangan dimana abang cendol tanya aku dari skolah mana.SASER ni apo dek?sekolah mano ni?tak ponah dongar pulak.yiah.tidak mengapa.tidak perlu publisiti sana sini.tidak perlu nama gah orang kenal.cukup sekolah ini membuktikan dengan pencapaian.oh.guru-gurunya amat dedikasi.aku hanya berjumpa serupa itu di SASER.berkejar ke sekolah pukul 6.00 pagi.semata-mata mahu mengajar pada subuh hari.dan meninggalkan anak isteri suami di rumah pada malam hari hanya utk berkongsi seinfiniti ilmu.mengorbankan cuti hari minggu sabtu dan ahad untuk ke skolah.tanpa guru-guru yang tidak pernah kenal erti penat,tidak lahirlah apa yang ada pada SASER sekarang.tapi kini.tiada lagi sains seremban.

aku sedih.sekolah ini bakal ditukar nama.tidak lagi kedengaran agung sekolah menengah sains seremban yang digerunkan lawan.SASER mungkin tidak lagi kedengaran.sekarang ini sekolah menengah sains tuanku mukhriz pula.sedih sedih.kenapalah ditukar nama.penat guru dan pelajar mengerah keringat untuk menjadikan SASER apa yang orang kenali sekarang.tiba2 ditukar nama.

mungkin orang pelik kenapa pula aku harus bersedih.sekolah itu tetap sama.guru nya masih sama.bezanya penuntut yang silih berganti.dan nama sekolah yang ditukar.tipu aku tidak sedih.kenangan yang selama ini aku abadikan 2 tahun disana.hanya tinggal sejarah.10 tahun lagi.tiada lagi nama sains seremban.SASER yang gah di atas.aku tidak tahu bagaimana aku harus ekspresikan melankoli ini.tapi ternyata.aku sedih.

dalam kesedihan ini.aku bangga.generasi ke tujuh dimana teman dan taulan aku yang bersengkang mata selama ini akhirnya berjaya melonjakkan nama sekolah ini ke tempat teratas.akhirnya sains seremban itu berada di puncak.puncak antara semua.mungkin buat kali terakhir.tapi aku bangga.selepas ini tiada lagi sains seremban.tiada lagi SASER.kami yang terakhir.RAKSASER.

tidak mengapa.aku iringkan doa ini agar sains tuanku muhkriz ini serupa saser.dapat diulang kejayaan yang SASER ada.tapi biarlah SASER tetap SASER.tiada ganti.

AKU SAYANG KAU SASER.

in memory of saser.
2002-2010
8 years of victory.

SASER NAMAMU TERATAS.
TAKKAN SASER HILANG NAMA.
anas saifuddin.
ex saserian.
0809.

15 comments:

  1. weyy dari tahun lepas aku dengar nak tukar nama. betul ke jadi weyy?

    ReplyDelete
  2. ni confirm dah.
    :((
    sumpah sedih gileeeee

    ReplyDelete
  3. bicara seorang bakal MPP KMS
    :P

    ReplyDelete
  4. shit afar.
    sekian
    *in melankoli.

    ReplyDelete
  5. ak pn sdih gak anas,pujuk la ak cpt,tsk tsk..T_T

    ReplyDelete
  6. tak oldskool ah camnih HAHA

    ReplyDelete
  7. T_T
    tak best ah camni ouh :(

    ReplyDelete
  8. nasib baik tak kolej tunku mukhriz doh.
    kalau tak nama singkatan, kote mu.

    ReplyDelete
  9. ha ah, aku pun sedih jugak dengar :(

    ReplyDelete
  10. knp ak sibuk nk sdih gak??
    huhu^^,
    seriously ble skolh tukr nma mmg rse sedihh~ tah laa wlau content dalam still semua sme tp ttp rse cm 1 khilngan yang besr..^^

    ReplyDelete