Wednesday, August 10, 2011

tembak kena sendiri.

salam alaik.


esok,hari yang membuatkan nadi bergerak laju.lebih laju dari key ti em lembab.kerana esij result exam A-level akan di keluarkan.damn.cara hidup dan perjalanan aku di KMS akan ditentukan esok.bertambah malas.bertambah rajin.makin kuat tido.tido lena.tak lena.makin kurus.makin gemok.makin hensem.ok abaikan.bertambah skema.tak skema.semuanya tergantung dengan keputusan esok hari.

tapi ingatlah sesungguhnya apa pun kesudahan peperiksaan hidup yang kita alami, semuanya ujian dan rahmat dari Allah.kawan,kalau kita dapat result yg bagus , perkara yang menggembirakan dan mengukir senyuman.itu tandanya Allah nak uji kita, dengan nikmat kesenangan dan kebahagiaan.sama ada kita masih berpaut pada talinya .ataupun hanyut dengan keriakan sementara.untunglah bagi orang2 yang bersyukur.dan kalau apa yang ditakdirkan tidak seperti apa yang kita idamkan.ingatlah , Allah menarik satu nikmat dari kita , untuk memberikan kita nikmat yang lain. semua yang dirancang ada hikmahnya.moga kita tabah.

pesanan ini juga ditembak ke kepala otak aku sendiri.kerana diri ini merasakan , keputusan esok tidak seperti yang diharapkan.dan ingatlah , manusia tak gagal bila dia jatuh di tengah jalan. tapi dia gagal , kalau dia tak bangun dari kejatuhan.worst start never stay too long but happy ending will always last forever.merangkak tetapi sampai lebih baik dari lari deras tapi jatuh tergolek dan tak bangun-bangun di tengah jalan.

prepare for the worst and at the same time hoping for the best.tuhan , jadikan aku redha dengan apa saja pemberianmu . dan jangan engkau tanam kekecewaaan yang berbekas dalam diri jika aku gagal.sehingga aku malu dan payah untuk melangkah semula.dan jika aku berjaya , buanglah sisa riak dan takabur dalam diri,semoga aku tidak melupaimu.

cuak!

p/s : (image dari flickr lauren manning)

No comments:

Post a Comment