Monday, December 27, 2010

plastik fantastik wow wow.

fantastik plastic colourfreak wow wow
salam alaik.

aku seorang peminat camera vintage.aku pon tak tahu macammana minat ni boleh hinggap menetap kat kepala aku.aku bukanlah obses dan tahu pasal semua benda.cuma ada la sikit2 knowledge tak seberapa dan rasa teruja wow wow bila tengok kamera antik fantastik ni.so aku terlibat sikitsikit dalam alam kamera film.setakat ni.aku pernah guna zenit TTL my lover , smena 8M dan beLOMO vilia .semuanya tahun 80an .KIEV60 dan FED5 masih lagi di test roll sehingga ke hari ini.

aku bukanlah tegar sangat. kewangan tidak mengizinkan. cuma minat itu ada dan kekal mengembang dalam jiwa. tapi alang-alang aku berkepompong dalam dunia kamera film wow wow ni.teringin juga aku menggentel kamera film dari dunia plastik fantastik macam holga dan diana.lomo smena yang aku guna pon plastik tapi antik punya.teringin juga guna yang baru kua dari kilang.holga.diana.tengok mereka2 di lomomatrix smalam makin teruja wow wow aku.hik3.

terima kasih ahmad muslim.bukan muslim ahmad defend malaysia gempak wow wow tu k?aku akan guna camera HOLGA 120CFN wow wow ko ni elok2.ada la sket2 pengetahuan pasal holga ni.leh test roll esok.yahoooo.cerita macam pernah guna je.plastik fantastik wow wow.

sedikit hasil yang tak berapa wow-wow dari kamera2 yang pernah aku guna.

half frame camera : golden half ,plastik lomo.
beLOMO vilia - belarus lomo tahun 80an.
lomo SMENA 8m -russian lomo tahun 80an jugak.
zenit TTL kesayangan aku. kamera film besi dari Rusia.

ape-apepon tak rugi aku terbangkan ringgit malaysia tiga puluh tengok malaysia bantai keegoan indonesia kat stadium sendiri.padan muka!wow wow!

2 comments: