Monday, December 13, 2010

gua nak berarak pergi bukit jalil.

salam alaik.

aku maskulin berkain sarong berprestasi tinggi yang dah hembus tarik nafas selama 18 tahun dekat bumi malaysia ini.dan tipu kalau aku kata sejak 18 yang lepas.hati aku tak terdidik langsung untuk patriotik dengan negara.everyday kat sekolah nyanyi lagu negaraku.mesti lah ada rasa sayang dekat tanah tumpah kari ayam dan dal sambal ni.tapi aku tak taksub dengan menyerang negara jiran yang provok negara aku ini yang akan menampakkan kebodohbebalan diri aku mengikut rentak bodohbebal segelintir mereka.diam-diam sudah.

ok.rabu ini.skuad terbang harimau malaya akan menyepak dan menendang bebola di bukit jalil.aku patriotik.aku akan pergi.ahaha.kalau dibuat kira-kira matematik pening kepala.agak merugikan aku pergi stadium rabu ini.minyak naik harga.gula pon sama.jalan jam.dan peluang nak menang pon entah ada ke tak.apa yang aku perhatikan.malaysia tidak bermain dengan cantik.hantaran lemah.kerap hilang arah kompas.dan selalu hilang bola.aku harap bola mereka masih ada.

tapi tak mengapa.aku tahu mereka mampu bangkit.aku harap mereka tahu.yang dibelakang mereka masih ada yang menyokong.seteruk-teruk fan yang kutukkritik mereka.mereka sebenarnya masih dondang sayang dengan kalian.tak putus-putus melengguk depan astroarena walopon kenkadang tgk biggest loser asia lagi berbaloi.cuma mengharap kalian main dengan lawa.kalah tak kisah.main kasi lawa.baru puas ringgit malaysia dua puluh yang terbang pergi stadium.

go malaysia go! aku menyeru rerakan yang bebosan duk rumah tu.moh la ke stadium bukit jalil.kalah takpa.korang duk rumah pon tambah lemakkolesterol je dalam badan.gi stadium leh jerit-jerit carut-carut.ahaha.go malaysia!

gua berkobar tgk video fan fanatik mudamudi malaysia buat chant.ada hal apa?
gua terkesima tgk mereka.tepuk.tepuk.tepuk.
A BIG CLAP TO ULTRAS MALAYA!

No comments:

Post a Comment