Wednesday, November 28, 2012

kadang-kadang.

salam alaik.


anugerah kumpulan paling tinggi keyakinan diri di shout award.

kadang-kadang , kita perlu rasa konfiden dengan apa yang kita buat .walaupun kita rasa , kita macam tak berapa nak boleh go dengan perbuatan kita itu.

contohnya yang dihadapi K rajagobal. dia punya konfiden gua boleh puji . kalah la macammana pun , main lah teruk macammana pun , dia tetap konfiden.

* * * 

aku malas nak mengkritik lagi , setakat ni aku masih menyokong. aku percaya yang peluang masih ada .tapi kalau dah tersingkir nanti , hanya sumpah seranah untuk mu raja.


anyway salute to Ultras Malaya for this gigantic tifo during the opening match. gempak-gempak.gua dah lama ikuti perkembangan UM ni.mulut ni sampai dah terhafal chant2 korang.padahal sekali pun tak pernah turun join korang.kalau game tengah live kat TV , gua punya mulut kumat kamit bersorak dengan chant2 lu orang.tandanya apa? gua support perjuangan dan cara korang menyokong.

tapi korang pun sedia maklum yang minggu ni korang jadi sasaran dek kerana ayat yang tak berapa manis diungkap sepanjang game.mulanya gua pelik kenapa sekarang baru timbul isu ni padahal chant tu dah lama dinyanyikan oleh Ultras Malaya.mungkin kerana bilangan korang malam tu dah bertambah ramai.kena pula chant ni dah dihafal oleh semua ahli , jadi gemaan suaranya kuat kedengaran sehinggalah "Singapore itu anjing" yang dilaungkan korang menjadi isu.apa-apa pun, kalau lu orang buang perkataan "anjing" tu dari chant-chant yang lu orang sebut sepanjang game, dah cukup lengkap.tak perlu gelar-gelar binatang pun.bersorak macam biasa lu orang buat.dah cukup sedap.

tak perlu jadi rebelious dan kurang sopan pun dalam menyokong. gua tahu cara ultras ni agak rebel dan kasar.tapi ingat , kita ni muslim . agenda agama dan agenda ultras , mana lebih tinggi?

keep it up Ultras Malaya. Until the last rebel ye?

No comments:

Post a Comment