Thursday, December 29, 2011

refresh

salam alaik

camera : La Sardina
film : expired 

semester baru akan menjengah. membunyikan siren kecemasan tanda aku ada lebih kurang empat bulan persediaan sebelum peperiksaan paling maut setakat ini dalam hidup aku.sama ada tertaut lagi di Malaysia atau booking tiket penerbangan ke Australia.

peperiksaan yang semestinya lebih maut dari SPM . jika dulu. aku berkejar untuk mendapat keputusan yang bagus bagi memburu apa yang dinamakan tempat dalam biasiswa.tetapi kini aku didalam tempat itu.peperiksaan ini tidak memerlukan setiap orang utk berkejaran mencari tempat masing2.kerana tempat itu sudah ada bagi aku dan sekarang ini tinggal untuk aku mengesahkan saja tempat itu.

tinggal aku untuk mengesahkan saja.
tinggal aku untuk mengesahkan saja.
jika aku gagal?
tempat itu bukan diberi kepada orang lain pun.
tinggal sia-sia.

oleh itu ,aku tidak akan mengalah mudah.tiga sem dibazirkan dengan sia-sia dan ini lah masanya untuk aku cuci luka sewaktu peperiksaan tahun lepas.

it is the time for me to refresh.and restart!

No comments:

Post a Comment