Thursday, February 3, 2011

dari paint ke adobe.

tulisan kucing penulis.
salam alaik.

once upon a time.seorang budak lelaki sungguh jeles melihat bertebaran header2 belog yang sungguh mantap dan wow wow bila dia memulakan operasi stalking kira-kira dua tahun yang lepas.pada ketika itu.dia berumur enam belas tahun.masih hingusan.adobe photoshop? apa itu.katanya dengan suara sudah garau.lalu dia meminta seorang kawan maya nya untuk menolong beliau membuat header agar bertambah seri dan berlemak manis belog ini.lalu hasilnyaa.

header pertama belog ini direka oleh illy.illy.sila baca pos ini.terima kasih buat header yang sungguh montel ini.selepas sekian lama header tidak ditukar.pemilik belog setart bosan.tapi dia tiada bakat dalam editing-editing ini.
mengedari pentingnya software paint dalam laptop selain digunakan untuk main-main crayon.header pertama yang beliau buat just guna paint.almaklumlah.tak pandai lagi guna2 ardorbe phortorshorp time zaman muda-muda dulu.hehehe.kerana terlalu dull.dia telah mengerah segala punat-punat yang boleh ditekan di adobe.lalu terciptalah header di bawah ini.

ha.gambar ini ditangkap oleh amin jabar dan mendapat kelulusan beliau untuk dijadikan header belog.penulis menutup muka tanda muka bertambah jambu.batu.ketika ini belog si penulis bertemakan robot dan manusia.ceh.bajet.penulisan entah hapa-hapa.header lebih-lebih.ekeke.ada hal apa?

header ini pula gambar ditangkap menggunakan camera zenit TTL.tidak diubah warna serta tona.cuma ditambah caption diatasnya.penulis rasa header ni antara yang paling dia suka.kerana simple tetapi unik.itu bagi dia.bagi sesetengah orang pula mengatakan header ini meniru freemason.haihhh.

header ditukar lagi.gambar ini dari amin jabar.diedit menggunakan software poladroid dan ardobe phortoshorp.penulis suka header ini kerana gambar ini real dan bersahaja.penulis sedang berkain sarong.dia pakai boxer.hihihi.

merasakan header beliau terlalu besar.beliau menggunakan gambar hasil kamera tiga perpuluhan dua mega piksel nokia 5530 ini untuk dijadikan header.ditambah caption dan diedit serba serbi menggunakan photoshop.kembali kepada header simple sahaja.hihi

dan.

dan.

dan.

dan.

beliau rasa.beliau nak tuka header lagi.

dan.

dan.

dan.

TADA!

*bom bom bom bom.bunyi mercun tander kelap.bom.bom.bom*

menggunakan kamera lomo mata ikan dan seperti biasa di edit menggunakan photoshop.hihihi.penulis suka kedua-dua subjek ini.kakinya gebu dan berotot serta berteknologi nano.bagi penulis.tiada salahnya kita menghias belog ini.setidaknya sejuk mata lensa memandang walaupon penulisannya tidaklah sejejari runcing mana. : D

p/s : ada header yang tidak sempat di save. sob3. kenangan dalam berblogging terletak pada headernya. falsampah si penulis. tak boleh pakai. hihi.

6 comments:

  1. the laz 1 , paling chantek =] , unik serta berteknologi nano gitu .

    ReplyDelete
  2. aku buat bodo bodo je laahhh. mane tau ko nak gune betul header tu. ya allahhh malu gilerrrr

    ReplyDelete
  3. alah illy.merendahkan diri kau yang mmg dah rendah pulak.hahaha

    ReplyDelete
  4. im proud dat i have a hard copy of one of them. :))haha

    ReplyDelete