Wednesday, February 6, 2013

a last visit.

salam alaik.

kadang-kadang rasa teruja yang terbenak dalam dada itu , terlalu berbunga-bunga. sehingga aku tidak tahu mahu bermula bagaimana , tentang apa , di mana , dan kenapa.

ketika aku masih lagi dibangku sekolah , aku selalu impikan satu hari dimana , hari tersebut aku akan pulang melawat semula sekolah tempat aku belajar , aku akan datang sebagai bekas pelajar . dan hari itu , aku akan berjumpa guru-guru lama , yang penuh jasa berbakti , dan aku mahu sebut satu-satu kepada mereka tentang perkataan yang berbunyi terima kasih . dan aku membayangkan hari itu , aku akan memohon halal ilmu dan memohon restu agar dimudahkan urusan.

waku itu , aku masih lagi di tingkatan empat. waktu itu , impian itu hanya impian mainan. tetapi selepas kira-kira 4 tahun berlalu , rupanya impian itu akhirnya menjadi nyata.


ketika aku melihat pelajar diatas tidur berbaring di dalam surau , sebenarnya scene begini sudah cukup menceritakan hidup selama dua tahun di sekolah asrama. tak perlu aku taip panjang-panjang. emosi dari kepenatan tidurnya , tetapi berbaring dengan harapan selesa untuk lena ,selepas menempuh hari yang memenatkan dan sukar , itu lah aku kira-kira empat tahun yang lepas.

kerana itu , saser istimewa di hati aku, kerana jerih yang aku alami disitu , tidak sama dengan di tempat lain. di mana jerih di situ , aku boleh ingat satu-satu .

dan aku hanya akan tersenyum mengenangnya.

* * *

insyaAllah , aku akan kembali , sebagai orang yang berjaya pula.

terima kasih SASER . terima kasih.

1 comment: