Tuesday, January 1, 2013

azam paling berwawasan.

salam alaik.

sejak nak start tahun baru, aku tengok azam-azam yang sangat padu di ilhamkan oleh kawan-kawan aku. berkobar-kobar aku tengok semangat dia which is bagi aku , ialah satu perkara yang baik.

* * *

sama ada kita nak mengaku atau tidak ,nak publish dan zahirkan ataupun tidak , menipu kalau ada di antara kita yang tidak terjebak dengan scene berazam di tahun baru ini. nipu benar. dalam hati korang , mesti terdetik kecil ayat macam ini ,

"eyh , dah nak start tahun baru ini , aku rasa eloknya aku mula ......(sambung sendiri ) "

.... tu korang sambung la sendiri.eloknya aku blajar menjahit ke , eloknya aku membakar lemak-lemak di badan ke.eloknya aku mula memangkah pakatan rakyat demi Malaysia yang lebih baik ke.

hihi.

* * *

dulu aku ni termasuk dalam golongan menongkah arus. bagi aku , buat apa tunggu tahun baru nak bersemangat , buat apa tunggu tahun baru , baru nak start berubah , nak berubah bila-bila masa pun boleh.

sebenarnya ada betulnya juga statement di atas.walaupun statement di atas ini betul dan langsung tidak salah, tetapi , aku harus sedar , tak semua statement yang betul perlu dizahirkan menjadi tulisan .kerana apa? kerana mungkin perkara itu boleh mengecilkan hati beberapa pihak lain.

aku baru sedar , aku sebenarnya tidak wajar dan tidak patut me-motong stim , semangat orang-orang yang ada keinginan nak berubah.

* * *

biarlah dia tunggu tahun baru ,baru nak tanam azam ke , nak berubah ke , daripada dia tak berubah langsung? tapi yang jenis gila berkobar punya azam , lepas hari ke 25 tahun baru dah kelaut.takda guna juga.

kan?

jadi , selamat ber-azam.

p/s : azam aku tahun ni satu je  , aku nak list down semua birthday date family , adik beradik dan kawan-kawan rapat. sebab aku selalu termiss. 

No comments:

Post a Comment