Sunday, July 1, 2012

requote.

salam alaik.

ramai kawan yang suruh aku membaca novel For One More Day tulisan Mitch Albom.ya.buku ini mengisahkan seorang lelaki bernama Chuck Benneto yang kematian ibunya.dia tidak sempat berjumpa ibunya sewaktu ibunya meninggal dunia.jadi dia harap dia dapat berjumpa ibunya sekali lagi.begitulah sedikit sebanyak apa yang rakan bagitahu pasal novel ini. ya. sebelum kematian ibu aku lagi , ramai kawan-kawan yang mengesyorkan buku ini , aku masih tidak berapa pasti kenapa mereka suruh sangat aku baca sebab aku pun tak habis baca lagi.dah lama aku beli novel ini, tapi untuk membaca? haha. aku bukannya seorang yang suka membaca novel.usahkan yang tebal , yang nipis pun tak mampu. mungkin sebab itu projek nilam aku zaman sekolah dulu selalu hancur.

tapi disebabkan kelapangan waktu yang ada ,aku baca juga. kini aku dimuka surat 44 , dari 194.not bad kan? haha.disebabkan membaca bukanlah minat aku , setiap 15 page aku akan mengantuk dan akhirnya tertidur.

* * *

oh,btw,sepanjang 44 muka surat aku membaca, aku dapat rasakan buku ini sarat dengan quote2 menarik.

"my mother , had she been alive , might have found a way through to me because she was always good at that , taking my arm and saying, "come on,Charley.what's the story?" But she wasn't around , and that's the thing when your parents die , you feel like instead of going into every fight with backup ,you are going into every fight alone" - Chuck Benneto.

* * *
and that's the thing when your parents die , you feel like instead of going into every fight with backup ,you are going into every fight alone.
* * * 
and that's the thing when your parents die , you feel like instead of going into every fight with backup ,you are going into every fight alone.
* * * 
and that's the thing when your parents die , you feel like instead of going into every fight with backup ,you are going into every fight alone.


well said chuck benneto. enough for today . : )


No comments:

Post a Comment