Sunday, September 25, 2011

tribute to a best friend.

salam alaik.

menghantar kawan fly ke luar negara memang satu motivasi.lagi-lagi untuk budak macam aku yang dah tak tentu arah.kuat main.kuat tido.dan kuat tak buat kerja.yang ada harapan untuk ditaja ke luar negara tapi kalau aku kekal jadi apa yang aku jadi harini.selamat tinggal je la.

kali terakhir aku menghantar seseorang ke luar negara ialah kira-kira 7 tahun lepas.waktu aku tidak berjanggut lagi.waktu jerawat sepicit pon takda.waktu aku darjah enam.aku hantar abang aku pergi rusia.menangis macam haram aku malam tu.hahaha.tapi sekarang tidak lagi. : D

dan aku tak sangka.selepas tujuh tahun.aku dapat hantar seorang sahabat baik pula dan tidak lagi.dengan izin Allah giliran aku pula.

hensem.
paling hensem.

abang ketot dekat atas ni namanya afiq sallehudin.dikenali sebagai apek.dia classmate aku di sains seremban.dan lebih rapat teman sebelah meja aku.setiap hari kitorang berkongsi karipap yang sama.pen dan pemadam yang sama.dan tak lupa dengkuran bersama.yang penting bukan di atas katil yang sama.apek ni dulu selekeh.dia kuat bersin lepastu tak lap.kalau dia lap pon dia lap kat baju dia.dengan meleleh-leleh.jika ada one word you can describe about apek.perkataan itu ialah.

selekeh.

walaupun dia selekeh.dia brilliant.ada dua ranking je dia pegang dekat sekolah.nombor satu.dengan bukan nombor satu.hahaha.jadi memang terang terangan la budak pandai kan.yang selekeh.ok.haha.sebagai teman sebelah meja gua.apek ni memang penyimpan rahsia aku yang agung.dia tahu banyak rahsia aku.dan dia simpan di sebalik lelehan hingus dia.hahaha.

first time aku kenal dia.aku paling benci dia.seriously.dengan gaya-gaya brilliant yang annoying.dan kadang kala gelak tak bertempat.nak kena pelankung budak apek ni. but a wise man once said , 

"the person you hate the most is likely to be your perfect partner."

ok dalam kes ni.apek bukan "partner" aku.hahaha.dia kawan baik aku yang tumpang gelak ketawa dekah-dekah setiap hari.eww.dia pernah dapat peluang wakil malaysia untuk debate sekolah-sekolah seluruh dunia tapi sebab dia tak cukup tinggi.dia disingkirkan.haha.oke.jk.dia tak pergi sebab malaysia confirm kalah.haha.oke jk.faktor sebenar tidak diketahui.

dia dah selamat terbang dan harapnya selamat sampai. : ) goodluck apek. bangga ada kawan macam kau.apek di taja oleh bank negara malaysia dalam jurusan perundangan.gamaknya jadi peguam bank negara saman-saman orang la kerja dia nanti.kih3.

dont judge lawyer by his face! haha.
peguam paling gempak lagi empat tahun.saman menyaman panggil dia.

p/s : bila masa aku pula?
p/s : semalam aku drive macam orang gila nak bagi sempat jgak sampai KLIA.nasib baik tak accident.

1 comment: