Sunday, April 17, 2011

mesin masa.

salam alaik.

the more you sacrifice , the more you get.

tidur , lepak , makan , gelak-gelak , lepak lagi, masa berak , masa calling , masa merapu .semuanya kena di korbankan semua ini. kerana aku percaya.

the more you sacrifice , the more you get.

* * *

mesin masa membawa aku 7 tahun yang lepas. ketika aku masih 12 tahun . waktu you pi ess arr . aku bukan budak cerdik. aku budak-budak hingus biasa. dan waktu kelas sains belajar michael jackson kena halau balik india utara , cikgu suhaila mengatakan.

apa yang awak usaha , itu awak dapat.

* * *

mesin masa membawa aku 4 tahun yang lepas.di kerusi calon pmr. ketika itu aku nak bangkit .aku nak follow abg aku. berjaya di luar negara. aku nak follow abang aku seorang lagi. berjaya . di perairan negara. dan aku berjaya ketika itu . kerana aku percaya.

apa yang awak usaha , itu awak dapat.

* * *

mesin masa membawa aku ke 2 tahun yang lepas. membuku biologi dan kimia . di sains seremban. dengan kata-kata kunci spm inilah akan bawak aku ke luar negara. aku berusaha. dan alhamdulillah. tuhan makbulkan . walaupun sejak awal lagi. aku bukan bijak cerdik pandai. fail bersepah sini sana.kerana aku percaya.

jangan tengok bagaimana kita bermula , tengok pada pengakhirannya.

* * *

mesin masa tidak lagi membawa aku ke mana-mana . kerana masa depan belum ada untuk aku. dan kata-kata lalu masih bernyawa. walaupun sedar tidak sedar. aku sudah 19 .

percayalah. self motivation ialah ahli motivasi terbaik dalam dunia.percayalah.

p/s : aku tak tahu apsal aizat mat lani dengan ghazie boleh melompat dalam bilik aku sambil berjoget lagu never say never oleh bieber.wadefuf.

1 comment: