Sunday, April 10, 2011

kerja gila dan maharaja lawak.

salam alaik.

"dedikasi ini saya tujukan dekat mak di dapur yang tengah masak nasi lemak pataya tu. kepada adik kat belakang ni. jangan nangis-nangis. kepada kucing saya kat luar tu. selamat beristi rehat dan kepada along kat jamban tu. cepat sikit hoi. nak tercirit dah ni . tak lupa kepada awek tersayang. dengan ucapan . titew tayunk tiew tangat2 . muahhx "

* * *

kerja gila.dan bala. dedikasi di radio yang gua dengar setiap hari memang gua rasa dapat mengurangkan tekanan perasaan akibat exam dan kadang-kadang lagi lawak dari maharaja lawak.ape rasional nya call radio nak wish abang dalam jamban? dan emak dekat dapur? dan awek tersayang? bajet sweet.

meski pun berlandaskan freedom of speech. ekeke. aku rasa orang-orang serupa ini memang takda kerja. apa rasionalnya bagi dedikasi kalau orang yang dituju tak da jauh mana nye pun. memang kerja gila. lagi gila dari cabut ekor beruang. sigh.

* * *

sementara itu . gua dengan ini mengisytiharkan gua sebagai peminat team JAMBU dalam maharaja lawak.jeng3.

kelakar nak mampos gua gelak tengok dorang dua. dorang kurang publisiti. Yus menang juara raja lawak pertama dan tauke no empat rasanya di belakang zizan dan johan. tapi kemenangan Yus dipertikai. orang kata dia tagih simpati dia miskin masa final untuk bagi dia menang. orang cakap johan dan zizan lagi lawak masa tu.gua memang minat johan dan zizan.berdekah jugak. tapi bagi gua. masa siri pertama raja lawak dulu .yus memang deserve jadi juara.

dia orang teater. bukanlah lengkap dengan rupa . tapi bakat lakonan dan mimik muka kelakarnya. memang buat gua pecah perut. lawak nya dengan tauke memang lain dari yang lain. kelas lain. dan darjah lain. nak compare dengan peserta lain. dorang ada style tersendiri.papepon gua harap JAMBU kekal mantap . bagi gua ketawa dekah2 sambil hadapi exam A level. ekkeke.

No comments:

Post a Comment