Tuesday, September 7, 2010

filem skala merah.

merah marah.
bunga ini senyum dalam diam.
beruang merah ini pandai posing.

zenit ttl.redscale film ISO 100.
salam alaik.

hey ho.ya. aku tahu aku masih noobies.dalam bahasa melayunya kata orang aku masih lagi budak separa mentah yang banyak kelemahan tapi pretend to be profesional.tapi perlu kah aku berhenti? tidak.seremuk gagal mana kau hari ini pun bukan definisinya kau gagal untuk esok.dan kau berjaya hari ini bukan maksud kau senyum lagi untuk esok.

hari ini untuk hari ini.dan esok untuk esok.jangan fikir tentang esok kalau kau takut nak tempuh hari ini.well.kalau benda yang kau buat tak ikut laluan yang kau harapkan.dan semua meracau kacau bilau tak seperti yang kau matjeninkan.berhenti mengeluh dan berpeluh.takda gunanya kau tarik mulut masam mencuka.tarik nafas.buang nafas.dan tarik balik.

kau tak gagal.sekali pon tak.kau gagal bila kau taknak bangkit dari apa yang kau gagal.itu memanglah kau loser.ok. hari ini aku gagal memanfaatkan filem redscale pertama aku.hasilnya bagi aku duka cita.tak seindah yang aku harap.merah entah kemana.duit melayang lagi.tapi selagi aku minat dan aku tahu aku boleh overcome kelemahan aku.there is always a victory.

common nas!

4 comments: