Thursday, June 10, 2010

aku di luar negara.



*gambar sikit sangat.maaf.kalau letak banyak2.bangga pulak brader2 Myanmar tu nanti

salam alaik.

pagi tadi lepas belajar kereta pusing2 enjin asyik mati keliling selayang,parent aku ajak aku gi makan.aku taknak cerita pasal makan.sebab perut masih kenyang makan sup perut.haha.perut dalam perut.sangat berlemak.dan memberahikan.ok.lepas makan brekfas pagi tadi,ayah aku nak bayar bill2.jadi satria dipandu ke selayang.ayah aku k.aku baru L.ahaha.lebih tepat.area pasar borong selayang.

woahhh.memang aku rasa aku di luar negara.macam dekat myanmar.sumpah.pandang kanan kiri depan belakang semua myanmar.jual ikan dan sayur depan premis perniagaan.mengendong anak2.kanak2 mereka.warga tua mereka.pandang atas.bahasa myanmar.pandang arah tenggara kedai myanmar.waahh.aku diluar negara.bukan aku bersikap perkauman disini..bukan aku tidak suka.tetapi rasa tidak selesa.

ini tanah tumpah kari dan kuah dal orang Malaysia,rasa macam tidak selesa.ditambah persekitaran area itu sangat2 kotor dan dipenuhi warga mereka.aku diluar negarakah?mereka ini sudah bergenerasi di sini.membina keluarga.asalnya pelarian perang.mereka dapat taraf pelarian dari UNHCR.jadi bermaharajelelalah warga mereka di tanah ini.lebih tepat.SELAYANG.seperti aku cakap td.bukan aku tidak suka.tapi bila aku fikir balik.berapa ribu tanah rakyat Malaysia khasnya Melayu sendiri dirampas pihak2 tertentu.menangis berbanjir-banjir mereka meronta merayu agar sekepal tanah itu tidak diambil.harta pusaka nenek moyang.orang kita nak berniaga kecil2 pon kena halau dek DBKL.kena sita.kena saman.kena kejar.baru jual air tin dan juga keropok lekor.berkejaran di KL.main polis sentri dengan brader boroi DBKL.tak percaya?pergi tengok.mereka di SELAYANG,berjual beli sesuka hati.ada permit jugakah?entah2 pasport pon ntah kemana.macam sudah ada negeri baru di Selangor ini.cuba anda search bandar baru Selayang di wikipedia.tempat ini dikenali sebagai LITTLE MYANMAR.wahh.satu kebanggaan untuk warga mereka.apa sudah jadi?

aku ini pulak di Kepong.siapa tidak kenal Kepong.tempat lepak warga negro sana sini sesuka hati.tak percaya datanglah sini.dah macam south africa dah aku rasa.bak kata Lydia,dorang ni tak balik kampung tgk world cup ke?ahahaha.sudahlah haram.jenayah bersepah.rogol sana.rompak sini.black money sana.curi sini.apa nak jadi oh Malaysiaku.sudahlah pribumi merintih satu demi satu hak dipertikai.kedatangan mereka berlautan ini lagi la memburukkan.itu belum lagi dikira vietnam , bangla , nepal dan venezuela.eyh indonesia.memang betul.dalam otak kalian ckp mereka juga majukan malaysia.kilang dan binaan.aku tak nafikan.tapi sudah lebih.

apa sudah jadi Malaysia.aku diluar negarakah?

p/s : pasta perfetto lasagna de carbonara la lambo galardo.haha.. VIVA ITALIA.aku tahu itali akan kalah.tapi aku sokong gak.mereka sgt cool.

4 comments:

  1. selayang menakutkan dohh. rasa cam nak bakar je selayang ni, tapi apakan daya, rumah aku kat selayang. takkan nak bakar rumah sendiri kan? HAHA

    ReplyDelete
  2. itulah pasal.td aku teringat kat kau fira.bila tgk myanmar2 tu.wakakak.err.i mean.err. :P

    ReplyDelete
  3. rupa aku ade iras iras myanmar ke? =.=' haha asal tak cakap, kalau tak boleh ajak pn norizan singgah makan kat umah. haha

    ReplyDelete
  4. lol. aku slaloo gak jumpe negro2 dow, kat sini dekat ngan kolej swasta. kalau aku masok area kolej tu, hitam je aku nampak. hahaha !aku pegi blaja kerete pon ade gak negro. lol

    ReplyDelete