Sunday, December 28, 2008

27 disember? kenangan setahun yang lalu.. =D

assalamualaikum w.b.t

27 disember 2007?? salah satu tarikh yang x mungkin aku lupa...setahun yang lepas..ia merupakan tarikh yang menjadi hari terindah hidup aku..setakat ini...(aku da tlambat wat post..hehe..)

ni ayat yg aku petik dari entry blog lama aku... anazcauza

"hari ini 27 haribulan disember,tarikh keramat bagi seluruh calon2 pmr seluruh negara kerana hari ini menentukan keputusan bagi pmr yg dilalui."

"aku memberanikan diri..meminta cikgu kelas aku memberikan aku slip pmr aku...

"awak rase..awak dapat berapa...?",katanya

"x tau la cikgu..(sambil memandang tepat muka cikgu)",balasku

"saya dari awal dah tau dah keputusan awk..tahniah ye..(sambil bg aku slip pmr)",jawabnye

bile aku membuka slip tersebut...segala bebanan dan tekanan yg aku pikul selama ini hilang begitu sahaja..melihatkan A memenuhi ruang kanan slip tersebut.

syukur...aku tidak pernah mengecapi kejayaan spt ini..memandangkan upsr aku hanya 3A...sejak upsr tu..aku btekad aku x nak nanges sedih lg..

dan harini...syukur kepadamu ya Allah..kerana memakbulkan doaku..doa dlm sujudku , doa ibubapaku , doa guruku serta rakan2ku..syukur kepadamu ya Allah..kerana memberikan aku senyuman selepas penat lelah yg aku lalui.."


huu....sesungguhnya aku x kan lupe aritu...mmg kenangan terindah..tapi skang? mase berlalu dan terus berlalu...27 disember 2008, sudah setahun berlalu..daku da jadi org yang laen dgn misi yang lebih mencabar..dengan pengalaman yang baru...

kita memang boleh gembira dengan kejayaan lalu, tapi kejayaan itu tidak akan menjamin kegembiraan kita di masa yang akan datang. Kejayaan lama hanya boleh dijadikan suntikan semangat tuk kita mengulanginya..kejayaan itu ialah ujian Allah..untuk tgk sejauh mana hambanya bersyukur..

kegagalan pula bukanlah pengakhirnya..gagal sekali tidak bermakna gagal selamanya..sesungguhnya Allah tidak mengubah seseorang itu..melainkan dia mengubah dirinya sendiri...

Igt haritu wat aku bsemangat tuk ulanginya semula di spm 2009..insya Allah...so?? sekian....(pehal makin skema je entry2 aku ni..haha)

4 comments:

  1. nice post!!
    huu~
    ayat yg berwawasan..
    chaiyok2 4spm 2009!!~
    brsma kita ulangi kjyaan lalu..
    kita? >.< (kmu je kot)

    ReplyDelete
  2. ha3

    well

    kamu hebat!

    spm nant buat yg terbaik juge ye

    ;)

    sy dulu pmr dpt 6 a saje

    tp alhamdulillah

    spm nie..x tau la plak..

    bln 3 yg sgt menggerunkan

    ReplyDelete
  3. insya allah..thanks2...learn from mistake ..huhu..ala..kejayaan dulu tu biarkan je blalu..yg dihadapan menunggu..wakaka..

    ReplyDelete
  4. just blive,effort and blessg.
    wish u BEST OF LUCK!~ngee~

    ReplyDelete