Wednesday, March 23, 2011

saser.


gamba gua hensem memang dalam keadaan botak.keh3.

salam alaik.

ada sesetengah yang mungkin berpendapat spirit of the school aku tinggi.atau mungkin terlampau tinggi.sampai dua tahun meninggalkan sekolah.hati aku masih membara semangat apabila cerita soal nama sekolah.sekolah menengah sains seremban.kini sekolah menengah sains tuanku munawir.saser tetap saser.saser masih saser.

usahlah dipersoalkan.sekolah itu sungguh berjasa bagi aku.sangat2 berjasa.oke.post ini hanya untuk mengucapkan tahniah kepada batch 8 (valedictory ) kerana dah mewarisi kejayaan zaman berzaman SASER sejak di buka pada tahun 2002. tahniah cuz masih mengekalkan takhta no 1 SBP , no 1 Negeri Sembilan dan tentunya no 1 Malaysia .gempak.gempak.

sejak enam tahun lepas.saser mengungguli carta. tapi namanya tidak sepopular dan se-gah sekolah premier dan cluster.sekolah buruk itu bukanlahh ada gelaran apa-apa.sekolah berprestasi tinggi?jauh sekali.sekolah kluster?belum lagi.sekolah premier?manakan mungkin.percayalah.tukarlah nama sekolah itu kepada apa juga nama.pelajar silih berganti.tetapi kalau guru-gurunya masih kekal disana sehingga 100 tahun lagi.dengan izin tuhan kejayaan ini akan berulang.

cikgu-cikgu saser.tahniah kerana membanting tulang.bermandi peluh dan keringat.oleh sebab andalah.kami dapat apa yang kami impikan.tanpa kalian.tiada lah segala ilmu kami.kepada semua yang dapat straight A SPM kali ni.tahniah weh.tahniah.jangan bangga diri.kejayaan SPM ni tak kemana pon kalau korang hanyut.meneguk arak.mendiskokan diri.dan merosakkan diri di malam hari.

kepada yang kurang bernasib baik.ingat.dunia belum berakhir.tak berjaya SPM bukan dah jalan mati hidup korang.SPM hanya kunci.kalau korang terlepas kunci tu.boleh cari yang baru dengan jalan yang baru.

ape-apepon. RAKSASER 7 batch sm sains seremban still the best di hati aku.masih ada dalam hati aku.


* * *
muka happy habis lah time ni.
penghias muka depan mangga.omegan!
ni belok asrama gua.mantap habis lah.
a part of rucksaser.
gambo masuk paper.kah3.

terima kasih cikgu.
maafkan kami cikgu.
halalkan ilmu kami cikgu.
doakan kami cikgu.
spm semua A+! cikgu.

miss all those moments! serius tahi.zaman sekolah sudah berlalu.zaman misai dan janggut bermula.

saser namamu teratas.
your name will never die,
your name will never die,
we will keep the school flag flying high.
because we are saserian.and we are proud.

* * *
sains tuanku munawir atau sains seremban.saser tetap saser.

2 comments:

  1. terima kasih cikgu.
    maafkan kami cikgu.
    halalkan ilmu kami cikgu.
    doakan kami cikgu.
    spm semua A+! cikgu.

    nie la yg bdk2 smttj bwak blik lpas seminggu di saser..penat nk hafal sequence..hhaha

    ReplyDelete