Thursday, December 29, 2011

tamat sudah.

salam alaik.


habis pun kerja sementara aku untuk mengisi waktu cuti di zoo negara.kerja tak da lama mana pun sebenarnya.tapi asalkan dapat la duit poket dan duit topup henset.kira ok la kan?

rupanya tanggapan aku bahawasanya zoo negara bukan lg tempat yang relevan untuk seisi keluarga berehat sangat meleset.mana tidaknya , dari pagi sampai ke petang orang berduyun-duyun turun.mungkin juga sebab cuti sekolah kan?

ada beberapa individu yang berjaya membuatkan aku ingat mereka dari beribu-ribu orang yang aku tegur sepanjang aku kerja.

1) ada seorang kakak ni.dah la lawa , bertudung manis menutup dada . memang kecantikan sejati .memimpin adiknya yang down syndrome pegi melawat zoo.tiket yang dibeli hanya dua.jadi untuk mereka saja.oh mencairkan betul.

2)ada tiga warga emas berbangsa cina yang melawat zoo .kesemuanya lelaki dan dah lebih 65 tahun.kawan dari sekolah tadika kot rasanya.haha sebab nampak sangat keakraban mereka.semua dah stok bertongkat dan beruban. pegi zoo bersama.haha.rasa macam tacing pulak.

3) 42 orang rakyat rusia yang tak faham bahasa.dorang tak pandang apa just serbu je kaunter zoo beramai-ramai lepastu menjerit-jerit dalam kawasan kaunter yang sempit.dah macam soviet betul la.dah la susah betul dorang nak faham inggeris.masalah2.

4) tiga gadis melayu islam yang hanya pakai singlet dan shortpant yang sangat singkat.pergi zoo bersama2 ibu bapa mereka.si ibu berambut perang dan nampak vogue.mana lah anak2 tak ikut.haish.

5) empat orang nyah yang jadi customer pertama zoo waktu hari last aku bekerja. tiga tu memang epic fail nak pretend jadi perempuan. tapi yang sorang ni memang .memang. memang sebijik perempuan.ada rupa pulak tu.takda kemusykilan yang dia ni lelaki kalau dia jalan sorang2.terkejut betul. AHAHA

6) seorang nyah thailand dan boyfriend buncit nya dari eropah.katanya dia orang malaysia.bila kawan gua suruh dia tunjuk i.c dia berlari-lari manja sebab dia ingat kawan gua nak confirmkan yang dia pondan. -,-

7) si cina yang complain dan marahkan kaunter kenapa tak bagi dia awal2 yang hujan akan turun. rasa nak lempang betul muka dia. bukan sebab perkauman ke apa. apa dia ingat kaunter boleh kawal bila hujan nak turun ke?

8) perempuan melayu berkepit dengan negro? hah.setiap hari gua kerja nampak.rasa nak muntah pun ada.rendah sangat maruah diri nak gadaikan agama dan bangsa.

9) sekumpulan orang buta yang nak masuk zoo.aku masih tak dapat nak berfikir bagaimana dorang bayangkan haiwan2 tu macammana rupanya.

10) ada sekumpulan brader myanmar yang nak masuk zoo.lepas dah bagitahu jumlah dorang. dia hulur lima ringgit kat aku.lepas aku cakap harga tiket utk non malaysian rm30. semua duk tersipu dan terus bla.kesian.sob3

so.tamat sudah kerja aku.kerja yang tak lah apa2 pun tapi at least penuhkan cuti aku dan takda la aku membongkang atas katil je setiap hari.

hihi!


4 comments:

  1. salam. anas, ceciter kerja kau kat zoo tu mcm mana ? nk tau gak. experience kerja.

    ReplyDelete
  2. salam. aku just jd ticket assistant je pun.jaga depan kaunter tiket. aku tulis bilangan tiket yg dorang nak.berapa kanak2 n brapa dewasa. n pakej mana yg dorang nak.n bla.bla.bla.

    aku bg dorang kad tu.dorang pg kaunter just kena byr je lepastu.hihi

    ReplyDelete
  3. haih lama sangat dah tak jejak zoo negara.

    ReplyDelete
  4. haha. aku tak pun jejak pun kalau tak sebab kerja beb! : P

    ReplyDelete