Wednesday, November 10, 2010

bila di sekolah dulu.

subjek kurang comel dan handsome.maaf.masih sekolah.HAHA.
salam alaik.

bila di sekolah dulu,
ku suka buat cikgu berbulu,
kerana aku degil sangat, inilah cerita yang ku ingat,
mula 7.20 pagi,loceng pertama kan berbunyi.
kita kena keraskan diri,tunggu loceng yang satu lagi.

lepas itu kita assembly,
dimana budak jahat dirotani,
lepas tu kita nyanyi lagu sekolah tetapi off key,

waktu pertama pendidikan jasmani,
at that time kita are all so the happy,
kenapa bukan kelas lain begini,
we just run the field satu hari.

(cikgu)
malangnya kelas ku lepas P.E,
bau mereka semua ku nak mati,
tak ke mak bapak dorang ajar mandi,
sekor-sekor bau macam BA.BI la disekolah dulu,

ku suka buat cikgu berbulu,
kerana aku degil,
inilah cerita yang ku ingat.

secara jujurnya , hati aku tengah menangis sekarang. menangis tidak bererti sedih melankolik meratap2 tidak.tidak.tidak.tetapi secara tiba2 aku telah disedut ke mesin masa doraemon ke satu alam.alam yang dinamakan kenangan.dimana dalam alam ini otak khayal manusia akan mula beraksi-aksi dan menari-nari.dan semua peristiwa dan kenangan akan terbang sayup2 dalam pejal otak ini.

hari ini aku ke SASER.boys skul only dan bukan sekolah gay.tempat tanah tumpah sambal ikan keli kantin dan tempat aku menjalani usia maskulin ketika 16 dan 17 tahun.cuma 2 tahun aku disana.tapi dah cukup buat aku rindu tahap gaban.hari ini sebenarnya ada friendly ragbi.tapi siapalah sangat aku nak maen rugby.tidak lah sekental otot2 kuat kawan2 aku ni.hak3.sudah alang2 ke SASER.aku joinlah jugak.mesti ada yang cakap aku pegi SASER bukan nak main sangat pon.nak tengok sekolah.yap.mmg niat aku nak ke SASER.dan alang2 rugby buat friendly.aku joinlah.ok.sudah.

tadi ada kawan kol aku.dia cakap esok hari last dia kat sekolah.perghh.lagilah bwk otak aku ke zaman tanpa misai dan kumis.zaman masih jambu di kerusi sekolah.lagilah sekarang aku nak hargai zaman sekolah aku.kepada adik2 darjah dua yang mungkin tersesat masuk blog ni disebabkan nak cari gambar kumbang kat google ke apa ke.abg nasihatkan nikmatilah zaman sekolah tu.sumpah abg rindu.wakaka.bajet abg.

nikmati lah karipap kantin , bebola ikan dan karangan autobiografi tu.nanti dah masuk kolej or U.tak dapat dah nak buat karangan satu sebatang pen.main la bola kertas tu sampai puas.nanti da besar maen PES je.jangan lupa pegi perjumpaan pengakap tu.lagu pengakap jgn lupa hafal.nanti da abis sekolah rindu nak masak2 dlm hutan sampai hangus.HAHA.sayang la baju putih seluar hitam tu.walopon muak.kesian mak korang gosok setiap hari.nanti da masuk U pakai t shirt selipar jepon je.

aku rindu sekolah.sumpah aku rindu.kalo korang da abes sekolah macam aku.sebelum tido lepas ni baek korang imbau balik kenangan zaman tadika sampai sekolah menengah tu balik sambil dengar lagu brothers-teman sejati.aku yakin kalo tak nangis pon mesti meleleh.HAHA.mesti perasaan korang macam aku sekarang.aku tak tahu nak ungkap macammana.

hari2 ucap salam kat cikgu.waktu rehat.waktu PJK rembat2 baju budak kat ampaian.waktu pendidikan sivik yang mmg waktu tido satu kelas.waktu belajar biologi chapter 4,waktu kantoi handphone.waktu tido sekatil 2 orang.waktu mandi air takda.waktu makan ikan jaket dalam DM.waktu baling2 pokeball ( cekodok keras ) dalam DM.waktu botak beramai-ramai.waktu baca ikrar pelajar yang semua macam miming.waktu jadi junior kena pau makanan.waktu jadi senior pau makanan.waktu main-main surat cinta(bukan kat saser).hari pertama sekolah belajar kaler mengaler.hari last sekolah semua emosi.paper last SPM semua melonjak gila.hari terima result SPM.dan terlalu banyak sangat tuk aku ungkapkan.semua nya terbang rendah hari ini dalam otak aku.

kita tak dapat nak kembali ke sesaat yang lalu.tapi kita boleh hayati sesaat itu yang boleh bagi kita seminit keceriaan kemudiannya.
kita tak dapat nak kembali ke seminit yang lalu.tapi kita boleh hayati seminit itu yang boleh bagi kita sejam senyuman kemudiannya.
kita tak dapat nak kembali ke sejam yang lalu.tapi kita boleh ingati sejam itu yang boleh bagi kita sehari kegembiraan kemudiannya.
kita tak dapat nak kembali ke sehari yang lalul.tapi kita boleh imbau sehari itu yang boleh bagi kita dua hari ketenangan......

sekolah menengah sains seremban,
sekolah yang berwawasan,
berbakti penuh cekal,
harapan nusa bangsa,
bersemangat waja ,berpadu tenaga,
ilmu dituntut sepanjang masa.

tingkatkan iman dan takwa,
membentuk generasi mulia,
semua pengorbanan dihargai,
semua usaha dicontohi,
pemangkin kemajuan masa hadapan,
memartabatkan sains seremban,
memartabatkan sains seremban,
kamilah putera harapan.

anas,ex saserian 7batch.RAKSASER.TUAH A202.omega.

tadika kemas 1998.
sk taman ehsan 1999-2004.
smk taman ehsan 2005-2007.
sm sains seremban 2008-2009.

p/s : gudluck 8batch.jangan kasi hilang takhta.

15 comments:

  1. racist batch!!! haha....bagus sastera ko~

    ReplyDelete
  2. apsal nama blog aku ko x letak???? perghhh

    ReplyDelete
  3. wahh lepas ni boleh la kan kalau aku nak buat post pasal seseri pulak, haha ! bende paling best aku nak cakap pasal warden hensem 'kesayangan' sume la , muahahhahaha !

    ReplyDelete
  4. huyoo anas, smgt saser habisss! ehhe. good2~ tiba2 rindu samura jugak :(

    ReplyDelete
  5. membe star ipoh aku sibok duk nyanyi lagu bau mcm babi tu.. muahaha

    yes. yes. sgt rindu zaman skolah buat cikgu b'bulu.

    ReplyDelete
  6. Hari-hari aku ingat sekolah
    Sungguh ku rindukannya

    ReplyDelete
  7. oh, patutnya gua dah lama kenal lu. kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. keh3.patutnye dah lame wa nyanyi lagu ebid g ade dgn lu.ahaha

    ReplyDelete
  9. Igt zaman putar belit ckgu sbb mls nk trun prep petg kames....

    ReplyDelete
  10. yeah. btol2.
    im gonna miss my school. koleq.
    lgi 2 thun je tnggl nk dok kt istana lama tuh.

    ReplyDelete