Sunday, December 13, 2009

vasilli.


salam alaik.

lepas tpengaruh tgk cerita kat history channel...

vasilli zaitsev.
A Russian sniper.
March 23, 1915 – December 15, 1991 (aged 76)

wohooo!arini aku nak post vasilli zaitsev.
haha.mesti korang bengong asal aku x post sal sarjan hassan or lef. adnan ke en?
asal aku post sal sniper rusia yg berideologi komunis?ni sume pengaruh history channel.salahkan mereka.kalo dorang cite sal world war 2 kat tanah melayu nanti aku cite sal left. adnan.haha.

da la smalam majalah tiga tnjuk world war 2 gak.ades.cane la aku leh menonton majalah 3?pasal jepun mendarat kat kelantan.tolong la aku tanak mimpi lawan ngan jepun lg.asyik kalah je.hahaha.actually aku minat gile beb kat watak vasilli zaitsev ni.gile gempak r aku rase sejarah hidup die sbg seorang sniper rusia.ni sume pengaruh film enemy at the gate la ni.haha kalo korang tgk filem lame tu korang tau la sape die.

vasilli ni merupakan seorang rakyat soviet union biasa yg dikerah tok jd tentera nak kekang kemaraan Nazi kat Stalingrad.kalo rusia kalah kat stalingrad tu.rusia akan kalah perang.tp sebab ade mamat name vasilli ni la membantu rusia menang pertempuran kat stalingrad tu.

die ni cume pemburu binatang.blatih menembak ngan atuk die.keje tembak coyote ari2.ahaha.tapi mase petempuran pertama.die dpt bunuh 5 nazi ngan 5 peluru yg dia ada.n die da impress org tinggi soviet yg tgk sendiri mamat ni beraksi.wakaka.

lame kelamaan.die jd sniper rusia.menurut wikipedia.spanjang perang tu die da bunuh lebih dari 250 nazi.gempak syial pemburu binatang ni.huaa.mase perang tu.die fight ngan sniper german name erwin konig yg rase tcabar ngan sniper rusia ni.so sepanjang petempuran stalin tu.dorang due maen anjing ngan kucin same2.haha.daripada sorang rakyat biasa.

gile gempak syial sniper lwn sniper.die da jd hero soviet mase tu kerana kecekapan die sbg seorang sniper. akhirnya.vassili dpt bunuh erwin konig ni depan2.walopon sepanjang world war 2.ade ramai lg sniper yg power n dpt bunuh lebih 500+ .tp aku rase kisah vasilli ni plg best kot.n sume yg aku cite ni merupakan sejarah sebenar idup die.

weeee.aku suke gile r sejarah die.hahaha.bersemangat ni ha.(x pasal2)

p/s : cam best je jd sniper.wakakaka

rajen2 la googling ye kawan2 kalo nak tau masal mamat ni.

it is my 100th post! OMG.tahniah anas. :)

4 comments:

  1. mine 76. byk lg nih nak kejar kau hahaha

    ReplyDelete
  2. anas pelikk
    you know sejarah patot da lepas lame da
    tapi GEEK ni nak gak carik pasal
    hahaha
    :p


    100th post eh??
    congrats Anas..!

    ReplyDelete
  3. bai2.
    sejarah menarik ape slhnye kite usha
    best bai.

    kalo malaysia2 dan cabaran 2020 aku pon x nak tgk weh.
    hahaha

    ReplyDelete
  4. dude, im nazis k.
    im hitler fan.
    huahuahuha.
    btw, aku xgne ms.
    fcebook.
    search amin.tajul@yahoo.com.
    u rawk dude

    -andre vonbismarck-

    ReplyDelete