Thursday, June 11, 2009

aku dan segelas air?


salam alaik :)

jam menunjukkan pukul 1.23 pagi waktu Kepong bukan keponggong..ngahaha..waktu aku kat kem BTN dulu..aku ade wat satu aktiviti ngan fasci aku.. name die abg am..haha..capub name die pulak..die suh group aku iaitu group srivijaya haha tuk cari satu item sekitar kitorang yg leh lambangkan diri kitorang la..memandangkan aktiviti tu dlm bilik..so aku pon x tau nak cari ape walopon abg tu bg cari kat luar..kua dari bilik..aku nampak tandas! haha..terus aku mencebok air letak dlm gayung n bawak masuk dlm bilik..member2 aku mcm2 dorang bwk..shin bawak kasut..azri bwk gayung..pc lg la..bwk papan tanda AWAS..ahaha..so,ape signifikannye air ngan diri aku?jom kite tgk..hehe.

aku melambangkan diri aku spt air..air ni die universal..dlm longkang ke..dlm bekas ke..dlm mangkuk ke..die akn ikut je shape bekas..bende ni lebih kurang r kot ngan aku..kot..aku ni mudah mesra..so..kalo aku dicampak ke mana-mana pon..rasenye aku boleh adapt ngan tempat tu cepat .

aku juge melambangkan diri aku ni mcm air krn..air ni kadang2 sejuk..kadang2 panas..kadang2 tenang..n kadang2 bergelora..tp mcm air dlm bekas..die akan kembali normal dlm mase yg singkat..aku manusia biasa..kadang2 cpat panas..marah..epy dan sebagainya,..tp aku cpat reda la kalo marah2 :D

air ni kalo dicampur ngan gula..dia akan jd manis..kalo perah limau dia akan masam..kalo letak nila..birulah ia..kalau diletak kelodak..keruhlah dia..n samelah cam aku..aku ni x lepas dari wat kesalahan..so aku kene sentiasa dilecture..dinasihat supaya aku x keruh ngan bende2 yg x sepatutnye or negatif :)


itulah sedikit sebanyak pasal aku ngan air..ahaha..air ini amat berguna kepada seantero manusia..so..aku harap..one day..aku leh jd mcmtu.. :) insya allah...

p/s : aku nak neslo ais!!

2 comments:

  1. *clap2*
    nice one..
    nk neslo plak da.
    mcm2 r dye nieyh,
    ad je p/s dye an,haha..
    xD

    ReplyDelete